Wij

ArtOfado BV

Postbus 10142
7301 GC Apeldoorn
Nederland

KvK 08082936

Tel: nul zes 53726030

eMail: contact[@]artofado.nl


View ArtOfado BV's profile on LinkedIn

Hoewel ArtOfado een netwerkorganisatie is, zullen velen van u eerst met mij te maken krijgen. Even voorstellen: Peter Groothuis.

 

Peter Groothuis

 

Ben graag betrokken bij de opstart en verspreiding van nieuwe initiatieven. Verder bij het doorlichten en (her)ontwerp van organisatieprocessen.

Kan me snel verdiepen in uiteenlopende bedrijfsmatige vraagstukken waarbij steeds vaker web-based technologiën een belangrijke rol spelen.

Ik facilitair graag in het marktgericht ontwerpen en commercieel maken van bedrijfskundige- en bedrijfseconomische ideeën.

Als ondernemer en projectmanager weet ik wat het is om nieuwe initiatieven van de grond te moeten tillen.

In de ICT-sector heb ik leiding gegeven aan technisch-infrastructurele en applicatieve (internet)projecten. Als afdelingsmanager gaf ik leiding aan teams die daar de, al dan niet geoutsourcde, ontwikkeling en beheer van deden.Vanuit een coachende managementstijl werk ik hoog taak- en teamgericht. Heb oog voor details maar verlies het grote plaatje niet uit het zicht.

Vaak ben ik op mijn best als pionier bij startende initiatieven. Verder als intermediair tussen partijen. Ik kan goed klant- en resultaatgericht luisteren, met  belangentegenstellingen omgaan, communiceer met uiteenlopende medewerkers en belanghebbenden op diverse niveaus in de organisatie, durf (kritische) vragen te stellen, ben analytisch en realistisch maar ook creatief in het vinden van oplossingen.

Men kent mij als een open, initiatiefrijke, enthousiasmerende en doortastende bruggenbouwer, een netwerker die meer dan eens ‘onmogelijke’ groepen/mensen met elkaar kon verbinden. Diplomatiek waar mogelijk, directief waar wenselijk.

Eén van de rode draden in mijn carriëre is het analyseren, herontwerpen en structureel verbeteren van processen en product-dienstcombinaties in het kader van markt-, klant- en ketengericht werken. Bij het doorlichten en optimaliseren van bedrijfsprocessen pas ik de concepten van BPR / ITIL / BiSL, LEAN en Six Sigma pragmatisch toe, passend bij de groeifase van een onderneming.

Vaak gaat markt- en klantgericht organiseren ook gepaard met andere manieren van werken en communiceren. Als veranderingsmanager mocht ik leiding geven aan grotere en kleinere klantgerichtheids- en professionaliseringstrajecten (o.a. één organisatie met buitenlandse vestigingen).